“Muchomorki” we wrześniu:
- Zapoznały się z nową salą, szatnią i jadalnią, podpisywały kąciki tematyczne i poznawały nowe zabawki;
- Zapamiętywały swoje znaczki porządkowe w sali i szatni;
- Zapoznały się z zapisem graficznym swoich imion i odszukiwały je wśród innych;
- Dowiedziały się kim jest i co umie przedszkolak po wysłuchaniu wiersza “Jestem sobie przedszkolaczek”;
- Przeliczały liczmany w zakresie swoich możliwości;
- Wskazywały i nazywały kolory oraz segregowały je ze względu na kolor;
- Rywalizowały w małych grupach, kto pierwszy odnajdzie wszystkie klocki w wybranym kolorze;
- Poznały piosenkę i taniec w parach “Daj mi rączkę”;
- Ćwiczyły bezpieczne korzystanie z nożyczek podczas wycinania;
- W języku angielskim: przypomniały sobie powitanie, utrwalały nazwy części ciała, poznawały nazwy zwierzą domowych, utrwalały nazwy kolorów, uczyły się przymiotników spragniony, głodny, śpiący, duży, mały, przypomniały sobie nazwy części ciała, ;
- Inscenizowały utwór D.Gellner “Światła sygnalizatora”, poznały prawidłowy sposób przechodzenia przez jezdnię oraz wygląd sygnalizatora drogowego;
- Wskazywały i nazywały różnorodne środki transportu, a także pojazdy specjalistyczne;
- Dzieliły wyrazy związane z tematyką drogową na sylaby;
- Wybrały się na spacer na pobliskie skrzyżowanie, by zaobserwować ruch drogowy oraz znaki;
- Porównywały ilość elementów w zbiorach, posługując się określeniami mniej, więcej, tyle samo;
- Dowiedziały się, co to jest kreatywność i wiara w siebie podczas obchodów Międzynarodowego Dnia Kropki. Tworzyły także grupową pracę plastyczną na dużym formacie;
- Zapoznały się z oznakami zbliżającej się jesieni w oparciu o wiersz “Idzie jesień”;
- Grupowały elementy ze względu na wskazaną cechę, np. kolor lub wielkość;
- Odczytywały i kontynuowały proste układy rytmiczne;
- Ćwiczyły maszerowanie po kole i wystukiwanie rytmu podczas zabaw z piosenką “Jesienne drzewa”;
- Wzięły udział w grupowych zawodach sportowych w kolorze czerwonym, ćwicząc zdrową rywalizację;
- Świetnie bawiły się podczas rodzinnego pikniku w kolorze czerwonym “W rytmie Pana Kleksa”, prowadzonym przez panią Renię: brały udział w zabawach z muzyką, tańcu z balonami oraz objadały się czerwoną watą cukrową;
- Rozwijały swoją sprawność fizyczną, wspólnie z grupą biorąc udział w ćwiczeniach gimnastycznych;
- Przypomniały sobie zasady bezpiecznej zabawy w przedszkolu i na podwórku, podczas korzystania z dostępnych zabawek i sprzętów;
- Uczestniczyły w warsztatach w ogrodzie z fundacji “W związku z naturą”: omówiły budowę i wygląd drzew leśnych, sposób ich odżywiania się oraz wspólnie tworzyły sensoryczne drzewo z materiału przyrodniczego;
- Poznawały zmysł dotyku podczas warsztatów sensorycznych z panią Pauliną: odkrywały zakopane ziarenka i tworzyły sensoryczny pokaz mody;
- Dopasowywały ilość liczmanów do ilości kropek na kostce;
- Wykonywały proste działania dodawania i odejmowania na liczmanach w zakresie 5, w miarę swoich możliwości;
- Ćwiczyły samodzielność podczas ubierania się w szatni i korzystania z łazienki;
- Założyły hodowlę kasztanowca w Kąciku przyrodniczym;
- Dowiedziały się, że należy ubierać się odpowiednio do pogody;