Muchomorki w marcu:
- Poznały “Legendę o przerwanym hejnale” i związaną z nim historię Krakowa;
- Dowiedziały się, że ich głos także jest instrumentem po wysłuchaniu wiersza “Najlepszy instrument”;
- Poznały różne instrumenty i grały na nich akompaniament do piosenki “Orkiestra”;
- Zbudowały własną grzechotkę z pudełeczek i butelek oraz stworzyły orkiestrę;
- Wzięły udział w warsztatach sensorycznych na temat czucia głębokiego;
- Odczytywały kod na macie do kodowania i układały elementy według instrukcji;
- Rozwijały poczucie rytmu i wspólnie śpiewały w grupie podczas zajęć muzycznych;
- Prezentowały teatrzyk cieni na podstawie wiersza “Przedwiośnie w lesie” oraz tworzyły własne bajki;
- Wycinały i dekorowały “Koronę króla” z wybranych przez siebie materiałów;
- Poznały różnice i podobieństwa pomiędzy teatrem cieni a teatrem kukiełkowym;
- Oglądały przedstawienia teatralne bajek “Czerwony Kapturek” i “O rybaku i złotej rybce”;
- Wysłuchały bajkę “Czarna owca” i dowiedziały się, że każdy z nas jest inny, ale wszyscy możemy się lubić;
- Zrealizowały moduł “Mały Miś uczy wrażliwości”: zapoznały się z pojęciem niepełnosprawność, poznały ideę związaną z Dniem Kolorowej Skarpetki i wzięły udział w zajęciach dotyczących Zespołu Downa;
- Wykonały dekorację sali związaną z obchodami 21 marca – kolorowe skarpetki;
- Wybrały się na spacery w okolicy przedszkola w celu odnalezienia wiosny;
- Poznały oznaki wiosny w oparciu o wiersz “Idzie wiosna” D.Gellner;
- Wzięły udział w Paradzie Wiosennej z p.Renią: radośnie witały wiosnę spacerując w okolicy przedszkola;
- Obejrzały przedstawienie Teatru Eden “Daniel w jaskini lwa” i dowiedziały się, że nie wolno oszukiwać oraz należy przeprosić, gdy zrobimy coś złego;
- Układały w kolejności chronologicznej etapy wzrostu roślin oraz wysiewały kwiaty w ogródku przedszkolnym;
- Bawiły się z kolorem zielonym odszukując w otoczeniu przedmioty i przeliczając je, przyszły także ubrane na zielono!
- Przygotowały kulki z bibuły i wyklejały nimi sylwety przebiśniegów;
- Przeliczały ilość bazi na gałązkach, porównywały ilość elementów w zbiorach i wskazywały, gdzie jest więcej/mniej;
- Odwzorowywały ilość zwierząt na obrazku za pomocą liczmanów;
- Zapoznały się z tradycjami wielkanocnymi poprzez wiersz A.Widzowskiej;
- Uczestniczyły w warsztatach “W związku z naturą” w ogrodzie: poznały oznaki wiosny i przedwiośnia;
- Wspólnie z p. Renią świętowały Międzynarodowy Dzień Teatru podczas spaceru i pokazu zabaw w okolicy przedszkola;
- Odczytywały i odwzorowywały proste układy rytmiczne z pisanek;
- Próbowały odczytać kod i pomalować pisankę na macie do kodowania;
- Bawiły się z tablicą multimedialną: grały w gry pamięciowe, ćwiczyły umiejętności matematyczne i zręczność;
- Samodzielnie wymyślały i wykonały obraz “Kurczaki na łące” z wykorzystaniem farb plakatowych;
- Ćwiczyły samodzielne rozwiązywanie konfliktów podczas zabaw w grupie;