Muchomorki w kwietniu:
- Wzięły udział w zajęciach z psychologiem na temat różnych dysfunkcji;
- Dowiedziały się, że każdy z nas jest inny i czym są tolerancja i szacunek;
- Celebrowały Dzień Marchewki: wspólnie przygotowały sok oraz dowiedziały się, jakie zastosowanie ma marchewka w kuchni;
- Na podstawie wiersza M. Szczepańskiej dowiedziały się, co to są dobre uczynki i dlaczego są takie ważne;
- Wysłuchały wiersza “Łąka” A. Widzowskiej i poznały owady mieszkające na łące;
- Rozwiązywały zagadki o mieszkańcach łąki;
- Słuchały opowiadania “O ślimaku dziwaku” i lepiły ślimaczki z plasteliny;
- Ćwiczyły dzielenie wyrazów na sylaby;
- Rozwijały umiejętność rozróżniania elementów fikcyjnych i realistycznych podczas słuchania opowiadania “O kotku, który szukał czarnego mleka”;
- Układały historyjki w kolejności chronologicznej;
- Wzięły udział w warsztatach sensorycznych z p. Agatą na temat zapachów i zmysłu węchu;
- Obejrzały przedstawienie pt. “Ukryte bogactwo” w wykonaniu Teatru Eden;
- Uczestniczyły w warsztatach Labolo z doświadczeniami o cieple i jego wpływie na różne materiały;
- Słuchały opowiadań czytanych przez psychologa np. “O słodkiej królewnie i pięknym królu”;
- Wzięły udział w warsztatach sensorycznych dotyczących zmysłu równowagi: pokonywały ścieżkę sensoryczną;
- Oglądały pokaz tańca prowadzony przez p. Renię i poznały różne style taneczne;
- Zdobyły wiedzę nt segregowania odpadów podczas zajęć w ogrodzie “W związku z naturą”;
- Po wysłuchaniu opowiadania “Drzewko Maciusia” dowiedziały się, dlaczego należy szanować przyrodę;
- Celebrowały Dzień Ziemi: obejrzały film edukacyjny, sadziły kwiaty w ogrodzie oraz otrzymały nagrody za wykonanie praz w konkursie “Ogródek dla Ziemi”;
- Uczestniczyły w warsztatach z p. Karoliną o budowie szkieletu człowieka oraz składzie krwi;
- Odczytywały trasę na macie do kodowania zgodnie z instrukcją strzałkową;
- Przeliczały w zakresie swoich możliwości i porównywały liczebności zbiorów;
- Ćwiczyły umiejętność określania położenia przedmiotów w przestrzeni inspirowane wierszem J. Porazińskiej “Wlazł kotek”;
- Klasyfikowały elementy ze względu na wskazaną cechę;
- Wykonały biedronki z papierowych talerzyków;
- Wspólnie namalowały wiosenny pejzaż z kolorowych plam;
- Stworzyły przestrzenną sylwetkę kaczuszki na podstawie instrukcji;
- Wykorzystując farby malowały palcami sylwety kwiatów;
- Korzystały z tablicy multimedialnej: ćwiczyły spostrzegawczość wzrokową i refleks;
- Podczas zabaw swobodnych rozwijały swoje zainteresowania i relacje społeczne z rówieśnikami;