Oddział Muchomorki we wrześniu

Grupa III “Muchomorki” we wrześniu: 

  • Odwiedziła pomieszczenia przedszkolne i przypomniała sobie ich przeznaczenie; 
  • Poznała piosenkę “Latawce”; 
  • Bawiła się w rozpoznawanie swoich znaczków rozpoznawczych na podstawie inscenizacji wiersza I.Suchorzewskiej; 
  • Zapoznały się z zapisem graficznym swoich imion i odnajdywały je w otoczeniu; 
  • Ozdabiały wizytówki ze swoim imieniem według własnych pomysłów; 
  • Ustaliły “Kodeks grupy” – zbiór zasad zachowania w przedszkolu; 
  • Wymyśliły zasady wyboru dyżurnych i ich obowiązki w sali; 
  • Wysłuchały książek czytanych przez mamę Rafałka “Opowieści dla małych uszu”; 
  • Przeliczały różnorodne elementy w zakresie swoich możliwości np. Ilość liter w imieniu, ilość dzieci, kasztanów, klocków, kropek na kostce, itp.; 
  • Wykonywały proste działania dodawania i odejmowania na konkretach; 
  • Szeregowały i grupowały elementy ze względu na rodzaj; 
  • Wybrały się na wycieczkę na pobliskie skrzyżowanie, aby poznać zasady ruchu drogowego; 
  • Nauczyły się fragmentu wiersza W.Chotomskiej “Gdy zamierzasz przejść przez ulicę”; 
  • Wyklejały kolory na sygnalizatorze drogowym za pomocą wydzieranki; 
  • Poznały różne pojazdy podczas zabawy “Czym pojedziesz na wakacje?” oraz pojazdy uprzywilejowane; 
  • Dzieliły wyrazy na sylaby i próbowały wysłuchać pierwszą głoskę; 
  • Bawiły się przy piosence “Znaki drogowe” – poznały różne znaki drogowe; 
  • Świętowały Międzynarodowy Dzień Kropki podczas zabaw z projektu “Kodowanie na dywanie”; 
  • Wybrały się na spacer do parku w poszukiwaniu oznak jesieni i zebrały materiał przyrodniczy; 
  • Wykonały jesienne pejzaże za pomocą materiałów zebranych podczas spaceru; 
  • Wybrały się do biblioteki i przypomniały sobie zasady bezpiecznego poruszania się poza terenem przedszkola; 
  • Bawiły się z piosenką pt. “Muchomorki” podczas zajęć prowadzonych “Metodą Dobrego Startu”; 
  • Oglądały inscenizację wiersza B.Szelągowskiej “Na grzyby” i poznały budowę grzyba; 
  • Poznały piosenki “Kolorowe listki”, “Wiewióreczka” oraz “Żegnaj, lato, na rok” z programu “Rok z polską piosenką”; 
  • Układały historyjkę obrazkową w kolejności chronologicznej “Przygotowania wiewiórki”; 
  • Przygotowanie masy solnej i lepienie jeży wg pomysłów dzieci; 
  • Wzięły udział w zajęciach “Jestem małym koderem” oraz “Bezpieczni na drodze” z programu “Kodowanie na dywanie”; 
  • Uczestniczyły w warsztatach z kodowania z wykorzystaniem OzoBota; 
  • Poznały różne zwierzęta leśne w oparciu o wiersz “Spać się chce” H.Łochockiej; 
  • Rozmawiały o przygotowaniach zwierząt do zimy po wysłuchaniu opowiadania “Zimowe zapasy”; 
  • Rozwijały swoją sprawność ruchową podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych; 
  • Wspólnie bawiły się w ogrodzie w gry: “Berek”, “Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy!”; 
  • Wspólnie z rodzicami bawiły się podczas PIKNIKU RODZINNEGO;

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Zgodnie z polityką prywatności możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w przeglądarce.