Grupa III “Muchomorki” we wrześniu:
- Odwiedziła pomieszczenia przedszkolne i przypomniała sobie ich przeznaczenie;
- Poznała piosenkę “Latawce”;
- Bawiła się w rozpoznawanie swoich znaczków rozpoznawczych na podstawie inscenizacji wiersza I.Suchorzewskiej;
- Zapoznały się z zapisem graficznym swoich imion i odnajdywały je w otoczeniu;
- Ozdabiały wizytówki ze swoim imieniem według własnych pomysłów;
- Ustaliły “Kodeks grupy” – zbiór zasad zachowania w przedszkolu;
- Wymyśliły zasady wyboru dyżurnych i ich obowiązki w sali;
- Wysłuchały książek czytanych przez mamę Rafałka “Opowieści dla małych uszu”;
- Przeliczały różnorodne elementy w zakresie swoich możliwości np. Ilość liter w imieniu, ilość dzieci, kasztanów, klocków, kropek na kostce, itp.;
- Wykonywały proste działania dodawania i odejmowania na konkretach;
- Szeregowały i grupowały elementy ze względu na rodzaj;
- Wybrały się na wycieczkę na pobliskie skrzyżowanie, aby poznać zasady ruchu drogowego;
- Nauczyły się fragmentu wiersza W.Chotomskiej “Gdy zamierzasz przejść przez ulicę”;
- Wyklejały kolory na sygnalizatorze drogowym za pomocą wydzieranki;
- Poznały różne pojazdy podczas zabawy “Czym pojedziesz na wakacje?” oraz pojazdy uprzywilejowane;
- Dzieliły wyrazy na sylaby i próbowały wysłuchać pierwszą głoskę;
- Bawiły się przy piosence “Znaki drogowe” – poznały różne znaki drogowe;
- Świętowały Międzynarodowy Dzień Kropki podczas zabaw z projektu “Kodowanie na dywanie”;
- Wybrały się na spacer do parku w poszukiwaniu oznak jesieni i zebrały materiał przyrodniczy;
- Wykonały jesienne pejzaże za pomocą materiałów zebranych podczas spaceru;
- Wybrały się do biblioteki i przypomniały sobie zasady bezpiecznego poruszania się poza terenem przedszkola;
- Bawiły się z piosenką pt. “Muchomorki” podczas zajęć prowadzonych “Metodą Dobrego Startu”;
- Oglądały inscenizację wiersza B.Szelągowskiej “Na grzyby” i poznały budowę grzyba;
- Poznały piosenki “Kolorowe listki”, “Wiewióreczka” oraz “Żegnaj, lato, na rok” z programu “Rok z polską piosenką”;
- Układały historyjkę obrazkową w kolejności chronologicznej “Przygotowania wiewiórki”;
- Przygotowanie masy solnej i lepienie jeży wg pomysłów dzieci;
- Wzięły udział w zajęciach “Jestem małym koderem” oraz “Bezpieczni na drodze” z programu “Kodowanie na dywanie”;
- Uczestniczyły w warsztatach z kodowania z wykorzystaniem OzoBota;
- Poznały różne zwierzęta leśne w oparciu o wiersz “Spać się chce” H.Łochockiej;
- Rozmawiały o przygotowaniach zwierząt do zimy po wysłuchaniu opowiadania “Zimowe zapasy”;
- Rozwijały swoją sprawność ruchową podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych;
- Wspólnie bawiły się w ogrodzie w gry: “Berek”, “Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy!”;
- Wspólnie z rodzicami bawiły się podczas PIKNIKU RODZINNEGO;