Oddział Muchomorki w październiku

Grupa III “Muchomorki” w październiku: 

  • Zapoznały się z historią Igrzysk Olimpijskich i ich symbolami; 
  • Poznały dyscypliny zimowych i letnich Igrzysk Olimpijskich; 
  • Próbowały zaprojektować własną maskotkę olimpijską; 
  • Poznały znaczenie ruchu dla zdrowia w oparciu o wiersz J.Koczanowskiej “Gimnastyka”; 
  • Wzięły udział w przedstawieniu Teatru Eden pt. “Niespodzianka od serca”; 
  • Zrealizowały projekt “BohaterON”: zapoznały się z historią Powstania Warszawskiego i dzięki opowiadaniu “Niezwykła piosenka” dowiedziały się, że każdy może walczyć o wolność, ale każdy na swój sposób; 
  • Rozwiązywały zagadki o częściach ciała oraz zapoznawały się z różnymi układami w ludzkim ciele i ich funkcjami; 
  • Bawiły się z lustrami w oparciu o wiersz I.Suchorzewskiej “Przed lustrem”; 
  • Zrealizowały moduł “Sensomiś” z projektu “Mały Miś w świecie wielkiej literatury”; 
  • Tworzyły i bawiły się różnorodnymi masami plastycznymi; 
  • Przypominały sobie nazwy i role zmysłów na podstawie piosenki “Nasze uszy słyszą świat”; 
  • Wzięły udział w międzynarodowym projekcie CODEWEEK2024 podczas którego rozwijały umiejętności matematyczne, kodowanie i programowanie oraz logiczne myślenie; 
  • Oglądały spektakl “Jesienne kłopoty” w wykonaniu Teatru “Warszawski Koliberek”; 
  • Opracowały piosenki “Jeżyk” oraz “Idą drogą dzieci” z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu; 
  • Wysłuchały koncertu pt. “Kotka Mamrotka”, poznając instrumenty perkusyjne; 
  • Podczas różnorodnych zabaw i słuchania literatury dziecięcej uczyły się rozpoznawać i nazywać swoje emocje oraz poznać sposoby odpowiedniego radzenia sobie z nimi; 
  • Utrwalały zwroty grzecznościowe na podstawie wiersza T.Fiutowskiej “Ważne słowa” oraz wiersza E.Ostrowskiej “Tajemnicze słowa”; 
  • Dowiedziały się, co to są dobre uczynki, układając historyjkę obrazkową oraz stworzyły “Drzewko dobroci”; 
  • Przypomniały sobie zasady w “Kodeksie przedszkolaka” i uczyły odróżniać zachowania pozytywne i negatywne; 
  • Dzieliły się swoimi doświadczeniami nt. “Co robimy, gdy jesteśmy przeziębieni?”; 
  • Wysłuchały tekstu L.Wiszniewskiego “Przyjaciele zajączka”; 
  • Uczestniczyły w lekcji bibliotecznej dotyczącej darów jesieni; 
  • Wybrały się na spacer w poszukiwaniu jesieni w okolicy przedszkola; 
  • Rozmawiały na temat opowiadania L.Łącz “Drobnoustroje”, dzieląc się posiadaną wiedzą; 
  • Projektowały własne “zarazki” z wykorzystaniem różnorodnych materiałów plastycznych; 
  • Ćwiczyły posługiwanie się nożyczkami i klejem; 
  • Rozwijały umiejętność kodowania i programowania z wykorzystaniem robota-myszki; 
  • Przeliczały elementy w zakresie swoich możliwości; 
  • Porównywały liczebności zbiorów i dopełniały je do 5; 
  • Ćwiczyły posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; 
  • Określały położenie kierunków w przestrzeni; 
  • Odczytywały i kontynuowały proste układy rytmiczne; 
  • Rozpoznawały i nazywały figury geometryczne; 
  • Wspólnie śpiewały piosenkę z programu “Rok z polską piosenką”: “Rudy rydz” H.Majdaniec; 
  • Zapoznały się z oznakami jesieni po wysłuchaniu piosenki “Malowała jesień”; 
  • Rozmawiały na temat przyjaźni zainspirowane piosenką “Podaj rękę koleżance”; 
  • Ćwiczyły piosenki i wierszyki podczas przygotowań do występu z okazji Dnia Niepodległości; 
  • Wzięły udział w konkursie “Warszawskie dzieci Bohaterom”: wykonały pracę plastyczną oraz zdobyły I miejsce wykonaniem piosenki “Warszawskie dzieci”; 
  • Uczestniczyły w próbnej ewakuacji i omówiły zasady bezpiecznego opuszczania zagrożonych obszarów; 
  • Ćwiczyły kulturalne zachowanie się przy stole podczas posiłków oraz wypełniały zadania porządkowe pełniąc funkcję dyżurnych; 
  • Uczestniczyły w mini-spotkaniach literackich ze swoimi rodzicami, słuchając literatury dziecięcej 😊 ; 
  • Wzięły udział w spotkaniu ze Strażnikiem Miejskim, który opowiedział o swojej pracy oraz Ekopatrolu; 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Zgodnie z polityką prywatności możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w przeglądarce.