Dzieci z grupy III “Muchomorki” w listopadzie:
- Zapoznały się z symbolami narodowymi w oparciu o wiersz W.Bełzy “Katechizm polskiego dziecka”;
- Wysłuchały “Legendę o Lechu, Czechu i Rusie”, poznając historię powstania państwa Polskiego;
- Uczestniczyły w koncercie “Kto ty jesteś? Polak mały”;
- Rozmawiały na temat stolicy kraju inspirując się wierszem J.Tuwima “Warszawa”;
- Poznały najważniejsze zabytki i miejsca w stolicy kraju;
- Oglądały film edukacyjny o legendzie “Wars i Sawa”;
- Wykonały sylwetkę warszawskiej syrenki;
- Wyjaśniały pojęcie “patriota” po wysłuchaniu opowiadania “Biało-czerwone motylki”;
- Zapoznały się z gatunkami i zachowaniami modliszek podczas warsztatów z żywymi owadami;
- Zaprezentowały przygotowany przez siebie program artystyczny z okazji Dnia Niepodległości;
- Wzięły udział w akcji “Szkoła do hymnu”;
- Słuchały wiersza W.Ścisłowskiego “Żarówka” i rozmawiały na temat prądu;
- Poznały osoby, które przyczyniły się do wynalezienia nowych źródeł światła;
- Wykonały “Telewizory” inspirowane wierszem M.Terlikowskiej “Kino w domu”;
- Przygotowały pracę plastyczną na konkurs “Emocje zamknięte w słoikach” na podstawie książki “Kolorowy potwór”;
- Zastanawiały się “Do czego jest nam potrzebny prąd?” i dzieliły się swoimi pomysłami;
- Uczestniczyły w warsztatach z kodowania, programując trasę dla robota;
- Zapoznały się z opowiadaniem A.Onichimowskiej “Łatka” i rozmawiały na temat zwierząt domowych;
- Dowiedziały się, co to jest “schronisko” i jak być odpowiedzialnym właścicielem zwierzaka;
- Zrealizowały zajęcia “Uparty kotek” z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu;
- Bawiły się z piosenką “Popatrzcie na jamniczka”;
- Uczestniczyły w przedstawieniu Teatru Warszawski Koliberek “Królowa Jarzynowa”;
- Zrealizowały zadania z programu edukacyjnego “Skąd się biorą produkty ekologiczne”;
- Rozmawiały na temat praw i obowiązków dzieci oraz wysłuchały wiersz “O prawach dziecka”;
- Podczas zabaw badawczych dowiedziały się o tym, skąd się bierze woda w kranie i do czego jest nam ona potrzeba (realizacja programu “Mamo, tato, wolę wodę!”);
- Słuchały literatury dziecięcej dotyczącej emocji, czytanej przez psychologa;
- Porównywały liczebności zbiorów;
- Poznały wygląd polskich środków płatniczych;
- Porównywały długości wstążek oraz szeregowały je ze względu na długość;
- Rozwiązywały zadania z kodowaniem z projektu “Kodowanie na dywanie”;
- Rozpoznawały i nazywały figury geometryczne;
- Grupowały elementy ze względu na wskazaną cechę/cechy z wykorzystaniem tablicy multimedialnej;
- Wzięły udział w mini-spotkaniu literackim z mamą Ali, podczas którego wysłuchały opowiadania o Muminkach;
- Wspólnie ze wszystkimi dziećmi zaśpiewały i zatańczyły na podwórku z parasolami do piosenki “Parasolki” z programu “Rok z polską piosenką”;