Muchomorki w maju:
- Zapoznały się z różnymi zawodami i ich atrybutami w oparciu o wiersz “Zawody” B.Formy;
- Rozwiązywały zagadki o zawodach;
- Wysłuchały “Bajeczki piekarskiej”: poznały zawód piekarza i różne rodzaje pieczywa;
- Bawiły się do piosenki “Mój tata jest strażakiem”;
- Wzięły udział w warsztatach artystycznych, gdzie przygotowały prezenty dla mamy i taty;
- Zrealizowały ostatni moduł projektu “Mały Miś…” – “Jestem Polakiem i Europejczykiem”:
– Dowiedziały się, że Polska jest częścią Europy;
– Poznały kraje sąsiadujące z Polską;
– Poznawały bajki z różnych krajów europejskich np.: “Baba Jaga i sierotka”, “O nieposłusznej śwince”; - Uczestniczyły w przedstawieniu Teatru Eden pt. “Ukryte talenty” i dowiedziały się, że każdy ma talent i należy go rozwijać;
- Wzięły udział w warsztatach z Biblioteki “Ramka na Dzień Mamy i Taty”, podczas których wykonały ramkę na zdjęcia;
- Realizowały projekt “Kolorowe dni” z kolorem niebieskim: wyszukiwały przedmioty w otoczeniu, ćwiczyły przeliczanie elementów i chwytanie piłki;
- Brały udział w warsztatach sensorycznych na temat czucia głębokiego;
- Wzięły udział w warsztatach “W związku z naturą” na temat “Pszczół i innych zapylaczy”;
- Układały historyjkę obrazkową w kolejności chronologicznej po wysłuchaniu opowiadania R.Piątkowskiej “Zapach mamy”;
- Przypomniały sobie, że należy szanować cudzą własność i nie niszczyć przedmiotów należących do innych;
- Uczestniczyły w warsztatach z panią Karoliną o naszych zmysłach i ich działaniu oraz tworzyły “Wiosnę w butelce”;
- Rysowały portrety mamy i taty;
- Słuchały wiersza “Jesteśmy razem” B.Szelągowskiej;
- Rozmawiały na temat Dnia Dziecka na podstawie opowiadania “Wiercipiętek i Dzień Dziecka”;
- Wybrały się do Biblioteki na zajęcia dotyczące kosmosu;
- Przeliczały w zakresie swoich możliwości;
- Wykonywały proste działania dodawania i odejmowania na konkretach;
- Uzupełniały rzędy kwiatków brakującymi elementami;
- Ćwiczyły poruszanie się w rzędach i maszerowanie po kole;
- Rozwijały poczucie obowiązkowości podczas wykonywania obowiązków Dyżurnych;
- Słuchały literatury czytanej przez nauczyciela – rozwijały kompetencje czytelnicze;
- Uczestniczyły w zajęciach rytmiki oraz teatralnych, rozwijając swoje zainteresowania;