Grupa III “Muchomorki” w październiku:
- Zapoznały się z historią Igrzysk Olimpijskich i ich symbolami;
- Poznały dyscypliny zimowych i letnich Igrzysk Olimpijskich;
- Próbowały zaprojektować własną maskotkę olimpijską;
- Poznały znaczenie ruchu dla zdrowia w oparciu o wiersz J.Koczanowskiej “Gimnastyka”;
- Wzięły udział w przedstawieniu Teatru Eden pt. “Niespodzianka od serca”;
- Zrealizowały projekt “BohaterON”: zapoznały się z historią Powstania Warszawskiego i dzięki opowiadaniu “Niezwykła piosenka” dowiedziały się, że każdy może walczyć o wolność, ale każdy na swój sposób;
- Rozwiązywały zagadki o częściach ciała oraz zapoznawały się z różnymi układami w ludzkim ciele i ich funkcjami;
- Bawiły się z lustrami w oparciu o wiersz I.Suchorzewskiej “Przed lustrem”;
- Zrealizowały moduł “Sensomiś” z projektu “Mały Miś w świecie wielkiej literatury”;
- Tworzyły i bawiły się różnorodnymi masami plastycznymi;
- Przypominały sobie nazwy i role zmysłów na podstawie piosenki “Nasze uszy słyszą świat”;
- Wzięły udział w międzynarodowym projekcie CODEWEEK2024 podczas którego rozwijały umiejętności matematyczne, kodowanie i programowanie oraz logiczne myślenie;
- Oglądały spektakl “Jesienne kłopoty” w wykonaniu Teatru “Warszawski Koliberek”;
- Opracowały piosenki “Jeżyk” oraz “Idą drogą dzieci” z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu;
- Wysłuchały koncertu pt. “Kotka Mamrotka”, poznając instrumenty perkusyjne;
- Podczas różnorodnych zabaw i słuchania literatury dziecięcej uczyły się rozpoznawać i nazywać swoje emocje oraz poznać sposoby odpowiedniego radzenia sobie z nimi;
- Utrwalały zwroty grzecznościowe na podstawie wiersza T.Fiutowskiej “Ważne słowa” oraz wiersza E.Ostrowskiej “Tajemnicze słowa”;
- Dowiedziały się, co to są dobre uczynki, układając historyjkę obrazkową oraz stworzyły “Drzewko dobroci”;
- Przypomniały sobie zasady w “Kodeksie przedszkolaka” i uczyły odróżniać zachowania pozytywne i negatywne;
- Dzieliły się swoimi doświadczeniami nt. “Co robimy, gdy jesteśmy przeziębieni?”;
- Wysłuchały tekstu L.Wiszniewskiego “Przyjaciele zajączka”;
- Uczestniczyły w lekcji bibliotecznej dotyczącej darów jesieni;
- Wybrały się na spacer w poszukiwaniu jesieni w okolicy przedszkola;
- Rozmawiały na temat opowiadania L.Łącz “Drobnoustroje”, dzieląc się posiadaną wiedzą;
- Projektowały własne “zarazki” z wykorzystaniem różnorodnych materiałów plastycznych;
- Ćwiczyły posługiwanie się nożyczkami i klejem;
- Rozwijały umiejętność kodowania i programowania z wykorzystaniem robota-myszki;
- Przeliczały elementy w zakresie swoich możliwości;
- Porównywały liczebności zbiorów i dopełniały je do 5;
- Ćwiczyły posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- Określały położenie kierunków w przestrzeni;
- Odczytywały i kontynuowały proste układy rytmiczne;
- Rozpoznawały i nazywały figury geometryczne;
- Wspólnie śpiewały piosenkę z programu “Rok z polską piosenką”: “Rudy rydz” H.Majdaniec;
- Zapoznały się z oznakami jesieni po wysłuchaniu piosenki “Malowała jesień”;
- Rozmawiały na temat przyjaźni zainspirowane piosenką “Podaj rękę koleżance”;
- Ćwiczyły piosenki i wierszyki podczas przygotowań do występu z okazji Dnia Niepodległości;
- Wzięły udział w konkursie “Warszawskie dzieci Bohaterom”: wykonały pracę plastyczną oraz zdobyły I miejsce wykonaniem piosenki “Warszawskie dzieci”;
- Uczestniczyły w próbnej ewakuacji i omówiły zasady bezpiecznego opuszczania zagrożonych obszarów;
- Ćwiczyły kulturalne zachowanie się przy stole podczas posiłków oraz wypełniały zadania porządkowe pełniąc funkcję dyżurnych;
- Uczestniczyły w mini-spotkaniach literackich ze swoimi rodzicami, słuchając literatury dziecięcej 😊 ;
- Wzięły udział w spotkaniu ze Strażnikiem Miejskim, który opowiedział o swojej pracy oraz Ekopatrolu;