”Muchomorki” w październiku:
- Utrwalały nazwy części ciała oraz wskazywały je na sobie oraz kolegach
- Ćwiczyły analizę sylabową wyrazów
- Prowadziły obserwacje przyrodnicze w ogrodzie przedszkolnym
- Dowiedziały się, co to jest charakter oraz że każdy z nas jest inny i należy szanować te różnice
- Przypomniały sobie strategie radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami
- Odwiedziły bibliotekę i dowiedziały się, jak należy się zachowywać w tym miejscu
- Poznały zasady dotyczące higieny zębów oraz produktów zdrowych i niezdrowych dla zębów
- Porównywały ilość różnych przedmiotów oraz przeliczały je w zakresie swoich możliwości
- Klasyfikowały elementy ze względu na wskazaną cechę
- Przeliczały elementy i rysowały odpowiednią ilość kropek/układały odpowiednią ilość liczmanów
- Utrwalały nazwy kolorów
- Odbijały za pomocą farby liście zebrane w ogrodzie
- Wzięły udział w międzynarodowym projekcie CodeWeek: kodowały układ taneczny, odczytywały kod liczbowy i wyszukiwały odpowiednie cyfry, projektowały trasę do mety na macie do kodowania
- Zapoznały się z działaniem tablicy multimedialnej i korzystały z niej podczas zajęć i czasu wolnego
- Bawiły się myszką do kodowania: programowały trasę strzałkową w labiryncie
- Poznały zasady bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń ekranowych i elektrycznych
- Próbowały nazywać kierunki w przestrzeni: prawo, lewo, przód, tył, góra, dół
- Wzięły udział w próbnych ćwiczeniach przeciwpożarowych
- Poznały swoje zmysły podczas różnorodnych zabaw oraz łączyły zmysły z odpowiednią częścią ciała
- Uczestniczyły w warsztatach sensorycznych dotyczących zmysłu dotyku
- Zapoznały się z sadem i owocami, jakie można tam znaleźć
- Wspólnie przygotowały owocowe szaszłyki oraz sałatkę
- Układały historyjkę obrazkową w kolejności chronologicznej
- Uczestniczyły w warsztatach w ogrodzie prowadzonych przez fundację “W związku z naturą” – budowały domek dla jeża
- Wybrały się na spacer w okolicy przedszkola, przypominając sobie zasady bezpiecznego poruszania się poza przedszkolem