Wrzesień w grupie Muchomorki

“Muchomorki” we wrześniu: 

  • Zapoznały się z nową salą, szatnią i jadalnią, podpisywały kąciki tematyczne i poznawały nowe zabawki; 
  • Zapamiętywały swoje znaczki porządkowe w sali i szatni; 
  • Zapoznały się z zapisem graficznym swoich imion i odszukiwały je wśród innych; 
  • Dowiedziały się kim jest i co umie przedszkolak po wysłuchaniu wiersza “Jestem sobie przedszkolaczek”; 
  • Przeliczały liczmany w zakresie swoich możliwości; 
  • Wskazywały i nazywały kolory oraz segregowały je ze względu na kolor; 
  • Rywalizowały w małych grupach, kto pierwszy odnajdzie wszystkie klocki w wybranym kolorze; 
  • Poznały piosenkę i taniec w parach “Daj mi rączkę”; 
  • Ćwiczyły bezpieczne korzystanie z nożyczek podczas wycinania; 
  • W języku angielskim: przypomniały sobie powitanie, utrwalały nazwy części ciała, poznawały nazwy zwierzą domowych, utrwalały nazwy kolorów, uczyły się przymiotników spragniony, głodny, śpiący, duży, mały, przypomniały sobie nazwy części ciała, ; 
  • Inscenizowały utwór D.Gellner “Światła sygnalizatora”, poznały prawidłowy sposób przechodzenia przez jezdnię oraz wygląd sygnalizatora drogowego; 
  • Wskazywały i nazywały różnorodne środki transportu, a także pojazdy specjalistyczne; 
  • Dzieliły wyrazy związane z tematyką drogową na sylaby; 
  • Wybrały się na spacer na pobliskie skrzyżowanie, by zaobserwować ruch drogowy oraz znaki; 
  • Porównywały ilość elementów w zbiorach, posługując się określeniami mniej, więcej, tyle samo; 
  • Dowiedziały się, co to jest kreatywność i wiara w siebie podczas obchodów Międzynarodowego Dnia Kropki. Tworzyły także grupową pracę plastyczną na dużym formacie; 
  • Zapoznały się z oznakami zbliżającej się jesieni w oparciu o wiersz “Idzie jesień”; 
  • Grupowały elementy ze względu na wskazaną cechę, np. kolor lub wielkość; 
  • Odczytywały i kontynuowały proste układy rytmiczne; 
  • Ćwiczyły maszerowanie po kole i wystukiwanie rytmu podczas zabaw z piosenką “Jesienne drzewa”; 
  • Wzięły udział w grupowych zawodach sportowych w kolorze czerwonym, ćwicząc zdrową rywalizację; 
  • Świetnie bawiły się podczas rodzinnego pikniku w kolorze czerwonym “W rytmie Pana Kleksa”, prowadzonym przez panią Renię: brały udział w zabawach z muzyką, tańcu z balonami oraz objadały się czerwoną watą cukrową; 
  • Rozwijały swoją sprawność fizyczną, wspólnie z grupą biorąc udział w ćwiczeniach gimnastycznych; 
  • Przypomniały sobie zasady bezpiecznej zabawy w przedszkolu i na podwórku, podczas korzystania z dostępnych zabawek i sprzętów; 
  • Uczestniczyły w warsztatach w ogrodzie z fundacji “W związku z naturą”: omówiły budowę i wygląd drzew leśnych, sposób ich odżywiania się oraz wspólnie tworzyły sensoryczne drzewo z materiału przyrodniczego; 
  • Poznawały zmysł dotyku podczas warsztatów sensorycznych z panią Pauliną: odkrywały zakopane ziarenka i tworzyły sensoryczny pokaz mody; 
  • Dopasowywały ilość liczmanów do ilości kropek na kostce;  
  • Wykonywały proste działania dodawania i odejmowania na liczmanach w zakresie 5, w miarę swoich możliwości; 
  • Ćwiczyły samodzielność podczas ubierania się w szatni i korzystania z łazienki; 
  • Założyły hodowlę kasztanowca w Kąciku przyrodniczym; 
  • Dowiedziały się, że należy ubierać się odpowiednio do pogody; 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Zgodnie z polityką prywatności możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w przeglądarce.